ماهی های دریای کابل!

ماهی های دریای کابل!

سعی دارم در این فضای کوچک خودم باشم، نَفَس بکشم زندگی را، به سبک خودم، عمیق و بی باک!
ماهی های دریای کابل!

ماهی های دریای کابل!

سعی دارم در این فضای کوچک خودم باشم، نَفَس بکشم زندگی را، به سبک خودم، عمیق و بی باک!

مجری! رمضان شد!

همزمان با شروع شدن ماه رمضان تلویزیون های افغانستان محجبه شده اند، اینرا وقتی فهمیدم که با شروع یکی از برنامه های آشپزی تلویزیون طلوع نشستم به نظاره و بعد دیدم یک دختر محجبه با شال و روسری ترکیه ای و با آرایش خیلی لطیف و موقر دارد مواد لازم را بر می شمارد، اول فکر کردم این یک مجری جدید است و حسب بر قضا محجبه است اما بعد از کمی دقت به خرج دادن دیدم که نه خودش است، فقط آرایشش را کم کرده است و روسری اش را جلو کشیده است، و البته باید بگویم در نظر من خیلی زیباتر و جذابتر از زمانی بود که رسما" آرایش عروسی می کرد و با خرمن موهای تزیین شده اش می آمد دل آشپز را آب آب میکرد، اینرا به چشم سر شاهدم که لااقل این خانم مجری برای هر برنامه اش به آرایشگاه می رود و خود را می آراید، نشان به آن نشان که تنها باری که برای تنها عروسی ای که در کابل اشتراک کرده ام به اصرار مادر داماد، به آرایشگاه رفته بودم دیدمش که آمد برای آرایش سر و صورت، و خانمی که بالای سر من بود با اشاره بهش گفت هر روز می آید برای برنامه تلویزیون خودش را درست می کند من نمی دانم اینها مگر چقدر معاش(حقوق) می گیرند که هزینه هر روزه آرایشگاه مطرحی در شهرنو کابل از کنارش در می آید!

باری به هر جهت، بعد از دیدن این مجری یکی یکی سایر کانال های تلویزیون را تورق کردیم و در کمال تعجب دیدیم که از یکسر همه باحجاب شده اند، و این برای شخص خودم خنده آور بود، و البته به گمانم تازگی هم دارد و انگار برای بار اول است که یک بخشنامه و دستور سراسری به تمام کانال های تلویزیونی آمده است که در این ماه باید حجاب را رعایت کنند، و این گرچه شاید برای خیلی ها جالب انگیز باشد ولی وقتی فکر می کنم از اثر یک بخشنامه و دستور دولتی نشأت گرفته و نه از سر اعتقاد شخصی شان، تنها جای درنگی کوتاه را برایم باز می کند، مخصوصا" وقتی دو روز بعد عید می شود و همه اینها بمناسبت روز عید در برنامه های عیدانه شان رسما" کشف حجاب کرده و بر آراییدن و زیباتر جلوه کردن به میدان رقابت باهمدیگر بر میخیزند! اصلا" دیدنی ست، پیشنهاد می کنم پروگرام های عید را از شبکه های داخلی از دست ندهید!

نظرات 5 + ارسال نظر
شهرزاد یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:13 ب.ظ http://wordtalkword.blogsky.com

به نکته خوبی اشاره کردی ساغر! اتفاقا همین امروز صبح داشتم به همین موضوع فکر می کردم. چرا اینها فکر میکنند فقط باید در ماه رمضان باحجاب باشند و کمتر آرایش کنند. یعنی این جوری همه چی حله؟؟؟!!!هنوز هم برایم سوال است.

وقتی تفسیرها از هر چیزی سطحی و از روی عادت باشد همین می شود دیگر!

سوده یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:30 ب.ظ http://soode61.wordpress.com

دقیقن! آرایش و عشوه و ادا را کم میکنند به مناسبت رمضان اما روز عید انقدر غلیظش میکنند که جبران شود.

هاهاهاهاهاهاهاهاها!

عسل یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:55 ب.ظ

البته فکر نکنم باحجاب تر بودن شان ناشی از کدام امر دولتی باشد بیشتر فکر کنم عنعنوی باشد. ولی واقعا زیبایی درسادگی است. گرچه قضاوت در مورد شخصیت انسانها بر اساس صرف پوشش ظاهری شاید به نظر یک برداشت سطحی به نظر برسد.

Mehdi دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:25 ب.ظ http://30-salegi.blogsky.com

شما حرص نخور.... دین در افغانستان به سمت سبک اسلام عربستان میره...این سیاسته که نحوه ی ارائه ی دین به این شکل باشه.....کمی دقت کنی مشابهت ها رو در کشورهای حاشیه خلیج با افغانستان خواهی دید.... البته یواش یواش....

coronae شنبه 29 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ق.ظ http://coronae.blogspot.com

این هم از این سر و اون سر بام افتادنه....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد