ماهی های دریای کابل!

ماهی های دریای کابل!

سعی دارم در این فضای کوچک خودم باشم، نَفَس بکشم زندگی را، به سبک خودم، عمیق و بی باک!
ماهی های دریای کابل!

ماهی های دریای کابل!

سعی دارم در این فضای کوچک خودم باشم، نَفَس بکشم زندگی را، به سبک خودم، عمیق و بی باک!

سی سال پیش، سی سال بعد!


با یکی از دوستان گپ می زدیم راجع به نومیدی مان درباره آینده این کشور و اینکه سرویس شدیم رفت و عمرمان گذشت و می گذرد به تباهی، و آینده بچه هایمان را چه خواهد شد و چه باید کرد و آخر سر هم که رسیدیم به اینکه مهاجرت به هر قیمتی که شده اولین و آخرین راه ماست ، میان حرف ها یک چیزی گفت و شنیدم که خیلی به دلم نشست و یک نکته خیلی جالبی بود برایم، اینکه ما بچه های دهه شصت و قبلتر از آنِ مهاجر افغانی که در ایران زاده و بزرگ شدیم تمام مراحل سی و اندی سال پیش که بر ایران آن روزها حاکم بود را از سر گذرانده ایم، خیابان(سرک) ها خاکی بودند و صورتهایمان ترک برداشته، آبادی نبود، خود من یادم می آید اولین ساکنان منطقه نیزه حومه مشهد بودیم، منطقه ای فراتر و پَرت افتاده تر از بافت اصلی شهر، و با خیابان های خاکی و پر کردن پیک نیک و جیره بندی بودن نفت و صف های طولانی شیر آشنا بودیم، آرزویم این بود که خیابانی که ما در آن زندگی می کردیم آسفالت شود و یا خط اتوبوس به آنجا بیاید و یا تلفن وصل شود، و خیلی آشکار و به وضوح شاهد آبادانی بودیم، یک به یک خیابان ها آسفالت شدند و گاز شهری وصل شد و تلفن به خانه ها آمد، ملت هم پشت سر هم اندازه زورشان خانه هایشان را به روزتر کردند، طوریکه همان سرک خاکی آن زمان ها که وقتی باران می آمد به گِل اندر می شدی، حالا محله پر رفت و آمدی شده برای خودش، اینها را دیدیم، وقت خوشی که رسید آمدیم اینجا، به وطن خود، همان خاک بود و همان گل های بعد از باران، به مراتب بدتر از سی سال پیش محله مان در انتهای نیزه، اما آیا بچه مان پس از سی سالگی اش، تغییر ملموس و آشکاری نسبت به این روزهای محل و شهر زندگیش احساس خواهد کرد؟

نظرات 2 + ارسال نظر
انجنیری - افغانستان یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 ب.ظ http://afg-eng.blogfa.com

وبلاگ زیبا و پر محتوای دارید دوست عزیز!
با تبادل لینک موافقید..اگر بلی نخست مرا لینک کرده بعد اطلاع دهید تا شما را هم لینک کنم..
سرفراز باشید...

تشکر از حسن نظرتان، اما 1.اگر وبلاگ بنده پر محتوا و خواندنی ست بدون در نظر داشت اینکه من شما را لینک کنم و خواندنی و مورد علاقه ام بدانم باید لینکم کنید،2. خود من شخصا" تبادل لینک را پیشه نکرده ام و دلیلی بر آن هم نمی بینم، و اگر هم کسی را لینک کرده ام واقعا" مورد علاقه ام بوده اند و حتی بدون اینکه بدانند لینکشان کرده ام،3. وبلاگ شما کاملا" تخصصی ست و امیدوارم مورد توجه و بازدید دوستان متخصص واقع شود، خدایی اش هم جایی در بین فهرست وبلاگ های مورد علاقه من ندارند.4. این کامنت و پاسخ خودم را هم می گذارم تا لااقل جواب کامنت تان را دانسته باشید.

دوست همیشگی دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:39 ب.ظ

امیدورام سی سال بعد، نسل بعدی ما حداقل همون امکانات الان نیزه رو داشته باشند

البته اگر معجزه ای در سیاستمدارهای افغان رخ بده تا اونموقع!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد