ماهی های دریای کابل!

ماهی های دریای کابل!

سعی دارم در این فضای کوچک خودم باشم، نَفَس بکشم زندگی را، به سبک خودم، عمیق و بی باک!
ماهی های دریای کابل!

ماهی های دریای کابل!

سعی دارم در این فضای کوچک خودم باشم، نَفَس بکشم زندگی را، به سبک خودم، عمیق و بی باک!

سفرنامه(2)، لبیک یا زینب!


این پست را بنا بر خواهش کسی که برایم عزیز است بر می دارم، کسانی که باید می خواندند خواندند، و نظر دادند چه در همینجا و چه در تلفن یا ایمیل و حضوری، فقط می خواهم بگویم برداشتنش نه بخاطر هیچ ملحوظ دیگری غیر از خاطر همان عزیز است، وگرنه من زبان سرخی دارم که حاضرم بابتش سر سبزم را نیز بدهم، هر چند سر سبزم اینجا ناشناخته هم هست، بگذریم که این نیز بگذرد!

نظرات 3 + ارسال نظر
دوست همیشگی سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:16 ب.ظ

ساغر جان خیلی ناراحت شدم خیلی زیاد :( حتی شده به غل و زنجیر می بستینش نمی زاشتین بره! یا خداااااااااااااااااااا دلم تیکه تیکه میشه تا برگشتش که! لعنت به این دولت کثیف و فاشیستی!!

می دونی دوست همیشگی! خونواده ما از قدیم آزمایش و امتحانشون رو در رابطه با این مقولات دادن، یه مثال بگم بهت، اگر امیرم قصد می کرد بزنه به آب و بره اونورش، زیر سن مهاجرت کنه تا به آرامش برسه، شاید خونواده حتی به غل و زنجیر می کشیدنش و نمیذاشتن تکون بخوره، اما تو همان سرسختی یک نوجوون رو علاوه کن با عمری نفس کشیدن در یک جو شهادت طلب!
البته پارادوکس ها رو هم کتمان نمی کنم.

محمدجواد جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ق.ظ http://mosaferesepideh.blogfa.com

شرمنده انو میگم ولی ما حدود یه سالی گشتیم تا ببینیم آیا واقعآ جوانان افغانی رو میبرند برای جنگ سوریه یا نه ولی نه جائیی پیدا شد و نه کسی را تونستم بیابم که ببره ...: نوشته های شما روی دیگه ای هم داره و شایسته شماست که همیشه بدون غرض و... قلم به دست بگیرید ..

سری به کوچه های گلشهر مشهد بزنید و آمار کشته های بازگردانده شده و جوانانی که می روند و باز می گردند برای مرخصی دو هفته ای را بگیرید. بنده در مدتی که مشهد بودم شاهد مجلس ختم سه تن از همین جوانان بودم. ضمنا" در همین کابل خودمان هم اخبار سوریه رفتن و سوره بردن داغ است.
ضمنا" چه سودی برای من دارد یک همچین داستانی از خودم بسازم!!!!!!!!!

مهدی دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام
هر کسی این حق را دارد از اعتقاداتش دفاع کند ، چرا امروز هزاره بدبخت ترین قوم افغانستان است وهرکسی که میخواهد زورش را نشان دهد هزاره را میکشد ؟ به خاطر همون رفتار های به ظاهر روشنفکرانه است امام علی در جایی فرمودند که انها(دشمنان ) بر اهداف نا مشروع خود پافشاری و اصرار میکنند انوقت شما در حق مشروع و قانونی خود کوشا نیستید ! ایرانی و هزاره ندارد خیلی از ایرانیها هم به سوریه رفته اند ، شیعیان افغانستان چه از لبنانی ها کم دارند ؟ ان جوان عرب لبنانی بدون هیچگونه تعصبی برای ایران عجم جانش را میدهد چرا ، چون ایران برادر بزرگ اوست از لحاظ فکری و اعتقادی ولی یک افغان که هم دین ایران ، همزبان ایران ، همسایه ایران است ، اینگونه درباره ایران فکر میکند ، شیعیان افغان چه از افرادی که از پاکستان ، لیبی ، تونس ، سعودی و... برای تروریست به سوریه میروند کم دارد حال انکه این جوانان شیعه افغان برای دفاع از اعتقاداتشان به سوریه میروند نه تروریسم

آن بخشی که در تتمه پست لبیک یا زینب نوشتم را بخوانید، جایی که نوشته ام من در ارزشی بودن این حرکت و بر پایه اعتقاد بودنش شکی ندارم، و بخاطر اینکه بچه ام بجای به دریا زدن و آسودگی دنیایی راه جهاد را پیش گرفته ناراحت نیستم و نبودم، من فقط این حرکت ایران را نقد کردم، اینکه در بقیه موارد من افغانی کثیفه هستم ولی جایی که نیاز داشته باشند ولو برای اعتقاد خودشان، طفل مرا به دم تیر که نه، شمشیر می برند. اتفاقا" راجع به اعزام ایرانی ها هم نوشته ام، و اینکه جوانان ایرانی زیادی هم می روند، من سیستم را زیر سوال بردم محترم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد